تفاوت محصولات M18 و M18 Fuel میلواکی چیست؟

توسط مرتضی اصفهانی 7 دیدگاه
تفاوت محصولات M18 و M18 Fuel میلواکی چیست؟
Ad image

تفاوت محصولات M18 و M18 Fuel میلواکی چیست؟

به گزارش ابزارمگ، شرکت میلواکی (Milwaukee) با شروع سال 2024 میلادی به دنبال برگزاری جشن تولد 100 سالگی خود است؛ شرکت بزرگی که در سراسر جهان به عنوان یک نام بسیار بزرگ و معتبر در زمینه طراحی و تولید ابزارآلات دستی و برقی شناخته می‌شود.

سطح فروش این شرکت در سال 2022 بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده است که برای درک بزرگی این عدد می‌توان کل درآمد 5 میلیارد دلاری بیش از 1400 فروشگاه زنجیره‌ای Harbor Freight (فروش ابزار بدون واسطه) در سراسر کشور آمریکا و کانادا را در نظر گرفت.

نکته جالب اینکه بخش قابل توجهی از این درآمد 8 میلیارد دلاری متعلق به ابزارهای شارژی این شرکت شامل انواع دریل‌ها، پیچ‌گوشتی‌ها و اره‌های شارژی از خانواده محصولات سری M12 / M18 / M18 Fuel بوده است. لازم به ذکر است که اعداد 12 و 18 در نامگذاری محصولات میلواکی به معنی ولتاژ باطری مورد استفاده در آنهاست و به طور طبیعی محصولات دو خانواده M18 و M18 Fuel در مقایسه با سری M12 از قدرت بالاتر و مدت زمان شارژدهی بیشتری برخوردار هستند‌. اما سوال مهم اینجاست که تفاوت اصلی محصولات M18 و M18 Fuel در چیست و اختلاف آنها به چه مواردی مربوط می‌شود.

ساختار موتور در محصولات خانواده M18 و M18 Fuel میلواکی

ساختار موتور در محصولات خانواده M18 و M18 Fuel میلواکی

مهمترین تفاوت میان محصولات خانواده M18 و M18 Fuel به نوع تکنولوژی و ساختار داخلی موتورهای آنها مربوط می‌شود. اغلب ابزارهای خانواده M18 دارای موتورهای زغالی هستند، در حالی که تمامی محصولات سری M18 Fuel از موتورهای پیشرفته و قدرتمند براشلس بهره می‌برند.

به طور خلاصه، موتورهای براشلس برای انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی به حرکت چرخشی از قطعات کربنی به نام براش استفاده می‌کنند اما این عمل در موتورهای براشلس به وسیله مدارهای مجتمع و سنسورهای الکترونیکی انجام می‌شود‌. قطعات کربنی مورد استفاده در موتورهای زغالی به مرور زمان و در اثر اصطکاک و گرما دچار ساییدگی شده و نیازمند تعویض خواهند بود اما در موتورهای براشلس این نقیصه با یک ساختار کاملا جدید بروزرسانی شده است.

مهمترین تفاوت ابزارهای خانواده M18 و M18 Fuel شرکت میلواکی

مهمترین تفاوت ابزارهای خانواده M18 و M18 Fuel شرکت میلواکی

با اینکه بزرگ‌ترین تفاوت میان محصولات خانواده M18 و M18 Fuel به ساختار و نوع موتور آنها مربوط می‌شود اما اختلاف آنها تنها به این مورد ختم نشده و تفاوت‌های قابل توجه دیگری نیز میان آنها وجود دارد.

به عنوان مثال محصولات خانواده M18 Fuel با بهره‌گیری از تکنولوژی RedLink Plus مجموعه‌ای از قابلیت‌های حرفه‌ای نظیر سیستم پیشرفته کنترل سرعت، سنسورهای داخلی کنترل دما و ویژگی بسیار کاربردی اتواستاپ را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

همچنین اعضای خانواده M18 Fuel در مقایسه با نمونه‌های مشابه سری M18 میلواکی از قدرت به مراتب بیشتری برخوردار هستند. به طور مثال دریل شارژی M18 Fuel مدل 2904 دارای حداکثر سرعت چرخش 2100 دور در دقیقه با ماکزیمم گشتاور 158 نیوتن‌متر است، در حالی‌که نمونه مشابه این محصول از خانواده M18 مدل 2607 با حداکثر سرعت 1800 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 57 نیوتن‌متر به فروش می‌رسد.

البته باید در نظر داشت که برخی از ابزارهای خانواده M18 در دو نوع زغالی و براشلس تولید می‌شوند. برای مثال، دریل چکشی مدل 2902 با استفاده از موتور براشلس دارای حداکثر سرعت چرخش 1800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 82 نیوتن‌متر است اما ویژگی‌های پیشرفته تکنولوژی RedLink Plus نظیر سیستم حفاظت گرمایی و قابلیت اتواستاپ در این محصول وجود ندارد. در واقع این دسته از ابزارآلات در مقایسه با محصولات M18 از کارآیی و طول عمر بیشتری برخوردار هستند و در برابر نمونه‌های سری M18 Fuel به عنوان نمونه‌های ارزان‌تر و اقتصادی شناخته می‌شوند.

Ad image
منبع:slashgear
به اشتراک گذاری این مطلب
7 دیدگاه
  • درود به شرفت انسانیت شما آقای محترم یه سری از ما به خدا قسم به زور پول یه دریل شارژی یا بکس شارژی پسنداز میکنیم اونوقت بیشتر فروشنده ها بهمون حقیقت رو نمیگن پول جنس اصلی وقوی تر سرعتی تر پرداخت میکنیم اما یه جنس به درد نخور تحویل ما میدم اونم با قیمتی بالات. من میخوام یه بکس شارژی بگیرم برای تعویض چرخ خودرو اما چون بلد نبستم چی و کجا باید بخرم هنوزم نتونستم تهیه کنم. به کمک فکری نیاز دارم

  • درود ابزار های موجود میلواکی چینی هستن کیفیت ندارن من 3 دستگاه شارژی 12 ولت چند سال پیش گرفتم آلمانیش تنها عیبش باطری که ضعیف شده

    • درود، ممنون از ارسال نظر، اما مسئله این هست که اغلب برندهای مطرح دنیا در هر زمینه‌ای، بواسطۀ مسائلی مثل کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بهای تمام شده، محصولاتی که برای خاورمیانه هستند رو در خط تولید‌های آسیا که اکثرا در کشور چین هستند، تولید یا اسمبل می‌کنند، به همین دلیل اغلب محصولاتی که در بازار ایران در دسترس هستند برای خرید، تولید کشور چین هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل