با مفهوم پروسیومر Prosumer آشنا شوید

توسط بهنام افزودن دیدگاه
با مفهوم پروسیومر Prosumer آشنا شوید
Ad image

پروسیومر کیست؟ مفهوم پروسیومر Prosumer

پروسیومر به یک فرد آماتور گفته می‌شود که به راحتی هر ابزاری را خریداری نمی‌کند. این فرد، تجهیزاتی را خریداری می‌کند که از نظر کیفیت یا ویژگی‌ها برای کاربردهای حرفه‌ای مناسب هستند. در حقیقت، پروسیومر فردی است که بدون تحقیق، ابزار مورد نیاز خود را از نزدیک‌ترین قفسه‌ فروشگاه انتخاب نمی‌کند. وی قبل از اقدام به خرید ابزارآلات، گزینه‌های در دسترس و عملکرد برندهای را به دقت ارزیابی می‌کند. شاید Prosumer به طور حرفه‌ای در یک زمینه مشخص فعالیت نداشته باشد اما در مواجهه با یک پروژه مشخص از استانداردهای افراد حرفه‌ای تبعیت می‌کند.

عنوان پروسیومر به افرادی اطلاق می‌شود که از ذهنیت افراد حرفه‌ای برخوردار هستند اما به عنوان یک مصرف کننده معمولی به فروشگاه مراجعه می‌کنند. این افراد لزوماً از راه‌کارهای کوتاه، آسان و میان‌بر استفاده نمی‌کنند. اگر قصد ساختن چیزی را داشته باشند، اساساً می‌خواهند که نتیجه نهایی بادوام باشد و روش آن‌ها در انتخاب ابزار و انجام دادن کارها همین واقعیت را به ما نشان می‌دهد.

ما معتقدیم که بخش بزرگی از مخاطبین وب‌سایت ابزارمگ پروسیومر هستند، حتی اگر تجربه و مهارت زیادی در استفاده از ابزارهای مختلف را در اختیار نداشته باشند. چراکه به یادگیری در زمینه استفاده از ابزارها، ویژگی آن‌ها و دستاوردهای سازندگان ابزار برای تولید ابزارهای کارآمدتر اهمیت می‌دهند.

آیا فکر می‌کنید که یک Prosumer هستید؟ ما در ادامه مقاله فهرست کوتاهی از ویژگی‌های افراد پروسیومر را صرفنظر از سن، تجربه و دانش آن‌ها ارائه می‌کنیم.

 

5 ویژگی پروسیومر

اگرچه هیچ یک از افراد روی کره زمین از نظر خصوصیات رفتاری یکسان نیستند، پروسیومرها 5 ویژگی بازر را در اختیار دارند که آن‌ها را از سایر افراد متمایز می‌سازد. اگر این ویژگی‌ها را دارا هستید، احتمالاً به دسته افراد پروسیومر تعلق دارید.

 

بیشتر بخوانید: تاریخچه تولید جعبه ابزارهای ماژولار

 

آیا ابزارها و برندها را ارزیابی می‌کنید؟

همانطور که در بخش قبلی مقاله عنوان کردیم، پروسیومر تنها به دلیل ارزان بودن، قرار گرفتن محصولات در لیست آفرهای فروشگاه یا دسترسی آسان به یک ابزار، آن را خریداری نمی‌کند. وی زمانی را به تحقیق در رابطه با برند سازنده تجهیزات اختصاص می‌دهد یا حداقل نظر افرادی را که حرفه‌ای و قابل اعتماد می‌داند را از ان‌ها جویا می‌شود.

به علاوه، پروسیومر به دقت ویژگی و مشخصات ابزارها را ارزیابی می‌کند تا مطمعن شود که ابزار مورد نظر برای کاربرد مشخصی مناسب است. وی این کار را با مطالعه مقالات و نقدهای مختلف، بررسی ویژگی‌های هر ابزار یا جویا شدن نظر افراد حرفه‌ای انجام می‌دهد.

 

آیا قبل از انجام دادن کارها تحقیق می‌کنید؟

پروسیومرها زمانی که می‌خواهند پروژه جدیدی را بدون در اختیار داشتن تجربه‌ و مهارت آغاز کنند، ابتدا تلاش می‌کنند تا از طریق روش‌های مختلف مانند تماشای ویدئوهای افراد حرفه‌ای، از چگونگی انجام دادن آن مطلع شوند. فرآیند آموزش دیدن می‌تواند تنها چند دقیقه یا چند هفته طول بکشد. با این وجود، تا زمانی که از چگونگی انجام دادن یک پروژه مطمعن نیستند، آن را آغاز نمی‌کنند.

 

آیا از سعی و خطا خسته نمی‌شوید؟

معمولاً برای در زمان انجام دادن پروژه‌های مختلف مجبور می‌شویم تا چند مرتبه به فروشگاه ابزارآلات مراجعه کنیم. هیچ یک از ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که دانش کاملی از چگونگی انجام دادن پروژه‌ها را در اختیار داریم و از طرفی، تمامی پروژه‌ها نیز مطابق انتظار پیش نمی‌روند. پروسیومرها در زمانی که با اتفاقات ناخواسته و غیرقابل انتظار مواجه می‌شوند، تسلیم شرایط نمی‌شوند.

نه‌تنها پروسیومرها در طی فرایند آزمون و خطا پشتکار دارند، بلکه از این کار لذت می‌برند. آن‌ها در زمان مواجهه با یک مساله تلاش می‌کنند تا اشتباهات را کشف کرده و موانع را برطرف کنند.

 

آیا به انجام دادن کارهای فنی، افتخار می‌کنید؟

فرقی نمی‌کند که پروسیومرها یک شیر آب خراب را تعمیر کنند یا مبلمان سفارشی بسازند، آن‌ها نه‌تنها به کارهایی که انجام می‌دهند افتخار می‌کنند، بلکه در مقابل کاری که انجام می‌دهند مسئولیت‌پذیر هستند. اگرچه ساختن قطعات مختلف می‌تواند صرفه‌جویی قابل توجهی را در هزینه‌ها به همراه داشته باشد، اما پروسیومرها این کارها را تنها به دلیل به حداقل رساندن هزینه انجام نمی‌دهند، بلکه می‌خواهند تا نتیجه نهایی کیفیت بالاتری نیز در مقایسه با قطعاتی که می‌توانیم از فروشگاه خریداری کنیم، داشته باشد.

آیا به انجام دادن کارهای فنی اشتیاق دارید؟

با وجود تجربه اتفاقات دردناکی مانند برخورد چکش به انگشت دست، صرف ساعت‌های طولانی برای انجام دادن کارهای فنی و جاری شدن عرق، پروسیومرها از کاری که انجام می‌دهند، لذت می‌برند. شاید پس از تجربه این سختی‌ها، بگویید که هرگز این کار را در آینده انجام نخواهم داد یا از افراد متخصص استفاده می‌کنم، اما زمانی که انجام دادن تعمیرات یا ساختن چیزی ضرورت داشته باشد، مشتاقانه آن را انجام خواهید داد.

اگر ویژگی‌های عنوان شده رفتار شما را توصیف می‌کنند، باید بگویم که احتمالاً به دسته‌بندی پروسیومرها تعلق دارید.

 

برترین برندها برای پروسیومرها

در ادامه مقاله برندهایی را معرفی می‌کنیم که محصولاتشان را پروسیومرها به بازار عرضه می‌کنند.

این برندها، ابزارهای با کیفیتی را برای افراد حرفه‌ای تولید می‌کنند و به‌طور همزمان محصولاتشان را در دسترس عموم نیز قرار می‌دهند. برندهای معرفی شده، استراتژی متفاوتی را در قیمت‌گذاری ابزارها دارند اما تمامی آن‌ها توسط افراد حرفه‌ای، صنعتگران و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل