جدال بکس شارژی میلواکی و دیوالت

توسط مرتضی اصفهانی 2 دیدگاه
جدال بکس شارژی میلواکی و دیوالت
Ad image

جدال بکس شارژی میلواکی و دیوالت، مقایسه دقیق دو آچار بکس شارژی Compact

در این بخش از مجله ابزارمگ به سراغ مقایسه و بررسی دو مدل از بهترین آچار بکس‌های شارژی سری Compact می‌رویم و در یک دوئل مستقیم، آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. این دو محصول در دسته تخصصی خود به عنوان یکی از بهترین‌های بازار محسوب ‌می‌شوند اما علاوه بر این موضوع، تقابل دو غول تولیدکننده ابزارهای برقی یعنی میلواکی و دیوالت نیز به نوبه خود با جذابیت‌های بسیار زیادی همراه بوده و نتیجه این مقایسه می‌تواند به تثبیت جایگاه آنها کمک کند و کیفیت و برتری آنها را به رخ سایر رقیبان بکشد.

معرفی بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962

معرفی بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962

با وجود گذشت چندین سال از معرفی این محصول، همچنان می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین آچار بکس‌های شارژی سری Mid-Torque Compact یاد کرد. البته از نظر فنی باید گفت که این بکس شارژی بیشتر به عنوان یک محصول Compact شناخته می‌شود اما قدرت آن به اندازه‌ای بالاست که در دسته محصولات Mid-Torque نیز قرار می‌گیرد. به هر حال با اینکه در حال حاضر رقیب‌های سرسختی برای تقابل با این محصول روانه بازار شده‌اند اما به جرات می‌توان گفت که کماکان عنوان بهترین بکس شارژی سری Mid-Torque Compact در اختیار بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962 قرار دارد.

معرفی بکس شارژی 20V Max XR Brushless دیوالت مدل DCF891

معرفی بکس شارژی 20V Max XR Brushless دیوالت مدل DCF891

در این سمت نیز بکس شارژی شرکت دیوالت در مقایسه با رقیب خود، محصولی جدیدتر و پیشرفته‌تر به شمار می‌رود که با عملکرد تحسین‌برانگیز خود، اعتبار و شهرت بسیار زیادی را برای برند دیوالت به ارمغان آورده است.

مقایسه مشخصات فنی بکس شارژی دیوالت مدل DCF891 و بکس شارژی میلواکی مدل 2962

مقایسه مشخصات فنی دو محصول

قبل از بررسی نتایج واقعی، بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو محصول بیاندازیم. از نظر ابعاد فیزیکی، محصول شرکت میلواکی به شکل قابل توجهی نسبت به رقیب خود کوچک‌تر است و با ارائه سرعت بالاتر، اولین امتیاز مثبت را از آن خود می‌کند‌ اما در طرف مقابل، بکس شارژی دیوالت با ارائه گشتاور بیشتر، امتیاز یکی از مهمترین آیتم‌های فنی را در اختیار دارد.

DeWalt DCF891 Milwaukee 2962
0 – 600/1200/2000 دور در دقیقه 0 – 1250/1950/2575 دور در دقیقه سرعت
3100 ضربه در دقیقه 3100 ضربه در دقیقه حداکثر نرخ ضربه‌زنی (Impact)
813 نیوتن‌متر 745 نیوتن‌متر حداکثر گشتاور در حالت چرخش استاندارد
1084 نیوتن‌متر 881 نیوتن‌متر حداکثر گشتاور در حالت چرخش معکوس
1/2 اینچ با سیستم نگهدارنده رینگی 1/2 اینچ با سیستم نگهدارنده رینگی سایز درایو
17.78 سانتی‌متر 15.24 سانتی‌متر طول دستگاه
1.72 کیلوگرم 1.63 کیلوگرم وزن دستگاه بدون باتری
2.40 کیلوگرم 2.36 کیلوگرم وزن دستگاه همراه با باتری 5Ah

نتایج تست عملی دو محصول میلواکی و دیوالت

برای ارزیابی عملکرد و قدرت واقعی این دو محصول از سه آزمون مختلف استفاده شده است که از نظر فنی، موارد مهم و تاثیرگذاری در انتخاب کاربران محسوب می‌شوند. قبل از انجام هر آزمون، باتری هر دو محصول به صورت کامل شارژ شده تا هیچگونه محدودیتی در عملکرد بکس‌های شارژی ایجاد نشود.

تست گشتاور معکوس و باز کردن پیچ بکس های شارژی

تست گشتاور معکوس و باز کردن پیچ

در این تست، 8 مهره با گشتاور 500 فوت-پوند (678 نیوتن‌متر) بر روی یک صفحه فلزی بسته شده و مدت زمان باز شدن هر 8 پیچ به صورت مجزا اندازه‌گیری می‌شود و عدد نهایی، میانگین 5 نتیجه با کمترین زمان خواهد بود.

DeWalt DCF891 Milwaukee 2962
0.64 ثانیه 2.63 ثانیه میانگین زمان باز کردن پیچ

در این تست، آچار بکس DCF891 شرکت دیوالت با اختلاف معناداری نسبت به مدل 2962 میلواکی برتری دارد که این موضوع به دلیل اختلاف 200 فوت-پوندی در بخش گشتاور معکوس بوده است. همچنين باید توجه داشت که هیچ ایراد و نقطه‌ضعفی در عملکرد بکس شارژی میلواکی وجود ندارد و کماکان این محصول، کارآیی فوق‌العاده‌ای را در مقایسه با سایر نمونه‌های مشابه به نمایش می‌گذارد.

تست پایداری گشتاور بکس های شارژی

تست پایداری گشتاور

تستر L-1000 به دلیل توانایی بالا در اندازه‌گیری دقیق و مکرر مقدار گشتاور ابزارهای چرخشی، معیار خوبی برای تخمین قدرت و مقایسه کارآیی آنها محسوب می‌شود. در این آزمون، ابزارها به مدت 5 ثانیه با حداکثر کارآیی خود فعال شده و پس از 3 ثانیه استراحت، مجددا به مدت 5 ثانیه فعال شده و بعد از 3 ثانیه استراحت برای آخرین‌بار به مدت 5 ثانیه فعال می‌شوند.

DeWalt DCF891 Milwaukee 2962
519 نیوتن‌متر 455 نیوتن‌متر حداکثر گشتاور پایدار

با توجه به نتایج به دست آمده و مشخصات فنی این دو محصول می‌توان گفت که هیچ نکته خاص و تعجب‌آوری در این بخش دیده نمی‌شود اما به هر حال اختلاف میان اعداد تئوری و عملی در آچار بکس شارژی شرکت میلواکی کمتر است.

تست سرعت بستن پیچ بکس های شارژی

تست سرعت بستن پیچ

این آزمایش سه‌مرحله‌ای مربوط به سرعت بستن پیچ‌های با قطر 1/2 اینچ و طول 10 اینچ در داخل یک قطعه چوبی چندلایه است. در این تست برای ایجاد تکیه‌گاه مناسب، هر پیچ به اندازه 2 اینچ در داخل قطعه موردنظر بسته شده و هر آچار با محدودیت زمانی 30 ثانیه‌ای، فرآیند بستن هر پیچ را آغاز کرده و پس از اتمام زمان 30 ثانیه‌ای، میانگین مقادیر باقیمانده از پیچ به عنوان نتیجه نهایی ثبت می‌شود. به طور طبیعی، مقدار کمتر به معنی نتیجه و عملکرد بهتر خواهد بود.

DeWalt DCF891 Milwaukee 2962
0 2.38 اینچ مقدار متوسط باقیمانده از پیچ پس از 30 ثانیه

با اینکه این آزمون به عنوان یکی از سخت‌ترین تست‌های ارزیابی عملکرد در بین بکس‌های شارژی سری Mid-Torque محسوب می‌شود اما محصول شرکت دیوالت به دلیل برخورداری از گشتاور بالاتر، هر سه مرحله این تست را در مدت زمان کمتر از 30 ثانیه به پایان رسانده است؛ در حالی‌که بکس شارژی مدل 2962 شرکت میلواکی پس از پایان زمان 30 ثانیه‌ای، موفق به بستن کامل پیچ‌ها نشده است.

تست بکس‌های شارژی با استفاده باتری‌های اختصاصی

تست بکس‌های شارژی با استفاده باتری‌های اختصاصی

در کنار تست بکس‌های شارژی با استفاده از باتری‌های استاندارد، مجموعه‌ای از تست‌های مشابه با بهره‌گیری از باتری‌های اختصاصی نیز انجام شده است تا نتیجه تغییرات و حداکثر کارآیی این دسته از ابزارهای قدرتمند شارژی نیز مشخص شود.

DeWalt DCF891 Milwaukee 2962
0.55 ثانیه 0.63 ثانیه میانگین زمان باز کردن پیچ
552 نیوتن‌متر 540 نیوتن‌متر حداکثر گشتاور پایدار
0 0 مقدار متوسط باقیمانده از پیچ پس از 30 ثانیه

اعداد و ارقام نشان می‌دهند که استفاده از باتری‌های PowerStack در کنار بکس شارژی 20V Max XR Brushless دیوالت مدل DCF891 باعث ایجاد پیشرفت‌های چشمگیر در نتایج تست‌های مختلف می‌شود اما این موضوع در خصوص نصب باتری‌های M18 Forge بر روی بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962 بسیار حیرت‌انگیز و قابل توجه بوده و تغییرات محسوسی را در عملکرد کلی این محصول ایجاد کرده است، بطوری‌که اختلاف و برتری بکس شارژی دیوالت را تا حد بسیار زیادی کمرنگ و کارآیی کلی این دو محصول را با اختلاف جزئی در یک سطح قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: ساخت هویه با کابل USB و مداد مشکی

 

مهمترین ویژگی‌های دو محصول در یک نگاه

توجه به مشخصات و ویژگی‌های فنی در کنار نتایج حاصل از تست‌ها و آزمون‌های عملی از جمله موارد کلیدی در انتخاب انواع ابزارآلات و به ویژه محصولات برقی و شارژی محسوب می‌شود که در ادامه به برخی از قابلیت‌های اصلی هردو محصول اشاره شده است.

مهمترین ویژگی‌های بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962

مهمترین ویژگی‌های بکس شارژی M18 Fuel میلواکی مدل 2962

  • موتور براشلس
  • امکان سفت کردن پیچ به اندازه نیروی استاندارد دست (حالت Auto Shut-Off)
  • باز کردن پیچ با حداکثر قدرت و سرعت و کاهش سرعت ابزار پس از باز شدن پیچ (حالت Bolt Removal)
  • سیستم نورپردازی Tri-LED با امکان ایجاد روشنایی کامل و یکنواخت
  • ایده‌آل برای مصارف صنعتی و تعمیرات تخصصی

مهمترین ویژگی‌های بکس شارژی 20V Max XR Brushless دیوالت مدل DCF891

مهمترین ویژگی‌های بکس شارژی 20V Max XR Brushless دیوالت مدل DCF891

  • موتور براشلس
  • سیستم کنترل خودکار به منظور جلوگیری از سفت شدن بیش از حد پیچ‌ها و مهره‌ها
  • اعمال حداکثر قدرت و سرعت در زمان باز کردن پیچ‌ها و مهره‌ها و تعدیل عملکرد ابزار پس از باز شدن اولیه آنها
  • مجهز به چراغ قوه LED با امکان کنترل و شخصی‌سازی

از نظر قیمتی، هر دو محصول بدون هرگونه لوازم جانبی با قیمت 249 دلار به فروش می‌رسند. از طرف دیگر، بکس شارژی DCF891 دیوالت همراه با کیت دو عددی باتری‌های استاندارد 5Ah دارای قیمت 429 است که در حال حاضر کیت مشابهی برای محصول شرکت میلواکی وجود ندارد. همچنین هر دو محصول در کنار کیت دو عددی باتری‌های ضد-روغن با قیمت مشابه 479 دلار به فروش می‌رسند که ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش 5 ساله در کنار بکس شارژی شرکت میلواکی به عنوان یک برتری محسوس در برابر خدمات 3 ساله شرکت دیوالت محسوب می‌شود.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
2 دیدگاه
  • سلام خسته نباشید ممنون میشم که قیمت روز ایران این دو بوکس شارژی رو هم به متن اضافه کنید

    • درود،
      متاسفانه قیمت دقیق و شفافی و برای این محصولات در بازار ایران وجود نداره، اما می‌تونید با فروشگاه اینترنتی کیف ابزار تماس بگیرید و قیمت رو جویا بشید، شاید دوستان بتونن راهنماییتون کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل