آشنایی با چاقوی کشویی شرکت X-Acto

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
آشنایی با چاقوی کشویی شرکت X-Acto
Ad image

آشنایی با چاقوی کشویی شرکت X-Acto

به گزارش ابزارمگ، بسیاری از افراد از چاقوهای کوچک و جیبی به عنوان یک ابزار روزمره استفاده می‌کنند و معمولا نمونه‌ای از آنها را در داخل جیب شلوار یا کیف خود قرار می‌دهند. اما به هر حال وجود یک چاقوی تیز در برخی از موارد به یک نیاز جدی و غیرقابل جایگزین تبدیل می‌شود.

در حال حاضر چاقوهای طراحی بسیار متنوعی در سطح بازار وجود دارند اما محصول جدید شرکت X-Act به دلیل برخورداری از خاصیت کشویی در بخش تیغه به عنوان یک نمونه خاص محسوب می‌شود. معمولا چاقوهای طراحی برای ایجاد پوشش بر روی بخش تیغه دارای درپوش یا کاورهای کوچکی هستند که گاها در حین جابجایی و انجام فعالیت‌های مختلف دچار شکستگی شده یا به سادگی گم می‌شوند اما طبیعتا این موضوع در خصوص محصول جدید شرکت X-Acto صادق نیست.

آشنایی با چاقوی طراحی کشویی شرکت X-Acto

به طور کلی و با توجه به سایز و ساختار کلی چاقوهای طراحی باید گفت که استفاده از آنها به عنوان یک ابزار دستی و جیبی چندان مرسوم نیست اما به هر حال قرار دادن این چاقوی طراحی در داخل جیب یا در کنار لوازم شخصی روزمره، خطری را برای کاربر ایجاد نکرده و کاربرد آن را به عنوان یک ابزار جیبی مفید افزایش می‌دهد.

 

این ویدیو را ببینید: ساخت ابزار و وسایل کاربردی با وسیله‌های ساده و دور ریختنی، قسمت ۵

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت X-Acto، تیغه مورد استفاده در این محصول از نوع تیغه‌های استاندارد شماره 11 است که از نظر فنی، امکان استفاده از سایر تیغه‌های با سایز مشابه نیز وجود خواهد داشت. از طرف دیگر دستگیره این چاقوی طراحی به دلیل برخورداری از ساختار فیزیکی مثلثی، باعث کنترل بهتر و به عبارت بهتر خوش‌دست بودن آن می‌شود.

حالت‌های کلی این چاقوی طراحی 12 دلاری در سه وضعیت مختلف خلاصه می‌شود که انتخاب آنها از طریق یک زبانه کشویی امکان‌پذیر است. در حالت بسته، تیغه چاقو به طور کامل در داخل بدنه محصول قرار گرفته و در حالت باز، امکان استفاده از آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اما در حالت سوم، تیغه و پایه نگهدارنده به طور کامل از بدنه چاقو خارج می‌شود که این وضعیت بیشتر برای تعویض تیغه ابزار کاربرد دارد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل